DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Monday, June 7, 2010

PLKN KEM BUMIMAS, SIBU, SARAWAK





first day menjejakan kaki ke bumimas,

pertama kali masuk jer kem ini kepala kosong jer tak tau ape2 sbb keteorang smpai kt sibu kol 1.30 pagi. mmg time tu da letih sgt...kami ingat kem kami tu kt kwsan pedalaman rupe nyer kat kawasan bandar jer...so best giler ar...hahahaha nk outing pown senang...malam tu kami daftar dan teros masok ke dalam dorm....aku dapat dorm yg bernama MANGGIS....


perbezaan waktu,

waktu kt sana same jer mcm semenanjung tp keadaan disana terlalu awal...ingat sekali kami terpaksa qada' solat subuh 4 hari berturut2 sbb terlepas waktu subuh...hahaha waktu dorang awal giler....azan pukol 4.50 pagi.....fuyooohh.....pastu nk kene bangun pukol 4.30 pagi....mmg masak la time tu....wakaka...semua nyer keteorg buat cepat berbanding kt semenanjung..uhuhuh

Latihan PLKN yang sebenar bermula,

kelas pertama adalah kelas pembinaan karakter (pk)...dalam kelas tersebut aku berjumpa dgn ramai kawan2 dari semenanjung dan sarawak...best!!!dorang sumer sporting habis.....jurulatih multiskill pown cool giler (ckgu gee)...dalam kelas tersebut byk kteorg pelajari ttg diri kita dan orng lain....pk ini berlangsung selama 2 minggu..


kelas kedua adalah kelas integrasi..dalam kelas ini aku berjumpa lagi dengan kawan2 baru...kelas ini juga menerangkan ttg adat dan budaya orang serawak dan semenanjung...tp kelas ini agak bosan sket la sbb ckgu nyer tak sporting sgt...huhuhu tp kteorg byk buat bising jd kelas tu jd ceria la sket..huhuhuh...kelas ini berlangsung selama 1 minggu kelas ini juga telah mengadakan dikir barat sebagai acara kemuncak...hehehe yang lain buat koir,menyanyi dan tah paper lagi..hehe

kelas ketiga adalah program penghayatan sastera dan budaya (ppsb) program ini memerlukan semangat berpasukan untuk berlakon...mereka telah memberi tugasan kepada kami untuk mempersembahkan dan menyerlahkan segala bakat kami dalam persembahan ini...mmg best!!!!ade yang buat persembahan yang kelakar....tak dapt diduga......mmg seronok berlakon dengan dorang..semangat kerjasama yang tinggi....hehehe kelas ini berlangsung selama 1 minggu


kelas keempat adalah kelas kenegaraan...kelas ini bertujuan untuk memupuk semangat patriotisma kepada wira dan wirawati supaya dapt menerus perjuangan tradisi nenek moyang mereka yang mempertahankan tanak air dari penjajahan lama atau penjajahan kolonial..sepanjang kelas ini berlangsung setiap pagi kami akan menyanyikan lagu warisan dendangan allayarham sudirman sebagai pemangkin semangat kami...dalam kelas ini pelbagai aktiviti telah dirangcang oleh jurulatih untuk menarik minat kami...kelas ini berlangsung selama 3 minggu


dorm MANGGIS :

aku rase dalam byk2 dorm , dorm kita yang paling menunjukkan ciri 1 malaysia....ta de diskriminasi dan x der rusuhan...bilik kita jer yang paling kurang buat masalah..aku berasa sangat bertuah kerana dapat satu dorm ngn korang...korang ambil berat ttg kawan2 lain dan itu sudah memadai bagi aku sbg kawan sejati....selalu jer kite borak dan chating psal awek, kutuk ckgu, dan mcm2 lagi.....aku berasa sungguh seronok coz ader gak orang yang sekepala ngn aku..huhuhu...aku nk ucapkan terima kasih kepada semua warga manggis yang telah mengisi masa relaks kita dengan permainan tee....hahahah mmg dorm kita paling best!!!!!!x disangkal lagi...buktinya ramai orang dari dorm lain dtg ke dorm kita....dan dorm kita paling byk buat PARTI!!!! tengs kt korang sbb buat parti mlm b4 aku nk pg tu...mkn KFC serawak...hehehehe korang la the best....












WARGA MANGGIS :

YAKHYA
RASHDAN
HIMMET
AMIROL
EKHSAN
CHONG
RAJ
DIN
LENORD
JEFFRY
LUQMAN
HAFIZ
AZIM
HENRY
SAMSON
ANDIKA
ZHEE YONG
CHRISTOPER
STEVE SOLOMON
AZLAN
JOHARI
ARMAN
RUDY
INDERA
AKU SAYANG KORANG SUMER!!!!!AKU NK G SERAWAK!!!!!!!!!KORANG JGN LUPA DTG KL OK!!!!






2 comments:

  1. cantik blog ni. hehe tp kita satu kem lah. cuma xsama kump dgn siri. apa2 pun, nice blog!

    ReplyDelete