DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Wednesday, January 12, 2011

AIRASIA PLANE CRASH LANDING AT KUCHING INTERNATIONAL AIRPORT

An AirAsia plane carrying 130 passengers and crew skidded off the runway as it landed at Kuching Airport 10th january 2011
Four passengers reportedly suffered minor injuries and were believed to have been sent to the Sarawak General Hospital.
The accident happened when Flight AK5218 from KL landed on runway 25 at 10.02pm. A passenger said the plane veered sharply to the left and right after it touched down and then skidded off the runway onto soft ground.
The question is, is drainage at the airport a problem?
The runway has been closed for now, and Kuching flights have been cancelled, Air Asia said on its website..
Services, however, are expected to be resumed later today.
Some users have suggested that drainage or some other factor at the airport runway could be a problem as several cases of skidding have been reported over the last decade (see below). The Kuching Airport runway length was “extended from 2454m to 3780m and shoulders from 46m to 60m, extension of existing parallel taxiway to a full parallel taxiway with interconnection/rapid exit taxiways including widening of taxiway fillets and shoulders to 30m”, according to Wikipedia. The work, under a RM620 million contract (another report mentions a figure of RM850 million) undertaken by Global Upline Sdn Bhd, was completed in 2008. Global Upline adviser Ting Pek King had been reported as saying that the four-year-long construction work was complicated as the area was swampy.

Tuesday, January 11, 2011

Malaysia Pahlawan Proton Series ( Malaysia Proton Ancient Worrior Series)

Proton Tuah
The Proton Tuan is a new sedan concept car that is said to be the replacement of Persona model. Similar to the Corolla Altis rather than Vios, this Proton Tuah concept, or Espire, is built on P321A platform.The model comes with daytime running lights, LED foglamps, while the side profiles are more sharp with lines around the wheels. No information yet avail about the powertrain, but sources been informed that it will be equipped with new Campro series engine..
Further reading for photos of Proton Tuah:
Proton Lekir
Proton Lekir is definitely a lotus Europa re-badged version. This project came out when Datuk Syed Zainal Syed Mohamed Tahir, the managing director (MD) of Proton started the press release discussion about the possibility to use defunctLotus Europa platform as Proton Model. Proton Lekir is powered by turbocharged Campro CFE and is said to be priced below RM150,000.
Further reading for photos of Proton Lekir:
Proton Lekiu
Proton Lekiu is crossover concept vehicle new by Proton. Maybe it’s Proton’s plan to come out with SUV model where there never had one until this time. Also known codename as Xactive, this mini SUVs concept car is said to designed for it’s Chinese client, Youngman. Using platform as same as Exora, we’ve been informed that the benchmark vehicle for this project is Nissan Qashqai. No further information regarding powertrain yet avail for the moment of this model, but suspected to be a Four wheel drive SUV.
Further reading for photos of Proton Lekiu:
Proton Kasturi
Proton Kasturi, however, a new face lift of Saga, which launched in Thailand few days ago. Getting up with the new front set, front lamp, LED tail lights, this Proton Kasturi (Saga) will be launched in Malaysia next year. Currently, Proton has more than 2,000 Saga unit to be sale before introducing this face lift to Malaysia, however, the factory already churning this face lift for export market.
Further reading for photos of Proton Kasturi:
Proton Jebat
Jebat seems a bad boy name. That’s why, Jebat is more agressive by the inspiration of Proton Inspira/Lancer based model kitted with complete wide bodykit, wheels and black white color scheme.
Further reading for photos of Proton Jebat:
It’s good that Proton uses our ancient warrior name for the model. This symbolize the patriotic spirit being promoted to our modern citizen and even to promote throughout the world.
OMG i've already fall in love with this Malaysia product (PROTON)!!! it quality same as other branded car!!

Monday, January 10, 2011

The ended of the Facebook era?


As you all know, the news about the ended of Facebook has been spreading across nation wide....
is it really happen??
what would the world said about the drastic action taken by Mark Zuckerberg??
This action may lead to the chaosity in several state..

this is just my opinion ok....Mark Zuckerberg may be a little philanthropic from time to time with his cash, but he is not ready to throw in the towel and just close down the entire website that has a net worth of around $50 billion. right guys??? i guest...


this is the Mark speech
“Facebook has gotten out of control,” said Zuckerberg in a press conference outside his Palo Alto office, “and the stress of managing this company has ruined my life. I need to put an end to all the madness.”
we can see some of philanthropic word in his phrase ;P

but we must take precautions step also because we do not know how far the development of Facebook..so we should do some backup file for our data in Facebook...just for precaution
“After March 15th the whole website shuts down,” said Avrat Humarthi, Vice President of Technical Affairs at Facebook. “So if you ever want to see your pictures again, I recommend you take them off the internet. You won’t be able to get them back once Facebook goes out of business.”
If the rumors is right so sayonara to facebook and hello other social website!!!
but..i still love my facebook account!!!
hope this news just a rumor only!!

if the Facebook shut down their company maybe there is no existance of  'cool' social place for teenager to chatting and socialism...and somebody would have histeria when the facebook has gone for good :)

hope you guys watch the development of this 'facebook' news ok from time to time..adious amigos!



Sunday, January 9, 2011

Malaysia Music Award 2011 (Anugerah Juara Lagu 25)

The prestigous event of the year (Anugerah Juara Lagu 25) has come to peak of the event..many singer and composer waiting with full patiently for the announcement of the winner...so many singer has done tremendous job on their performance and choroegraphy...so, to the participants that do not win, never feel hopeless..someday you could be a winner :)

This year there is only 5 categories would be claim by the singer that is

1. First Place
2. Second Place
3. Third Place
4. Best Vocal
5. Best Performance

The Winner For The Best Vocal

Name : Hafiz
Song Name : Noktah Cinta

The Winner For The Best Performance

Name : Faizal Tahir
Song Name : Hanyut

Third Place For Malaysia Music Award 2011

Name : Hafiz
Song Name : Noktah Cinta

Second Place For Malaysia Music Award 2011

Name : Meet Uncle Hussin and Black
Song Name : Drama King

GRAND TITLE FOR MALAYSIA MUSIC AWARD 2011

Name : Anna Raffali
Song Name : Tolong Ingatkan Aku

Congratulations to all the winners of Malaysia Music Award 2011
dont lose your aura's after you acheived this award :)




Saturday, January 8, 2011

Wish that never come an end

feeling frustrated is never lack in my soul
sometime wishing life our hope back to hoping something that we wanted..
but wishing is some word that play in mind right now..
i not believing in wishing that come true
but i believing that wishing + efford would produce what we wishing for
sometimes i just seat and smile with mom who convince my little sister that ''wishing can come true'' but my mom left some word that is EFFORT!!
now i believing that through wishing only we can not pulled what we wanted
but we must add special ingredient to make it come true that is EFFORT anf HARDWORKING

yeah sometimes my word is not realise anybody around me because they still believing in wishing star....not say they are idiot but that's would be fine if we have convinient to acheive what we want from below..

Friday, January 7, 2011

Menjejaki Bumi Shah Alam (pusing2)

scene 1
Shah Alam nama popular
dari Batu Caves ke Shah Alam memang seronok
berjumpe awek yang menyerupai lelaki
jumpa pakwe yang menyerupai wanita
jumper nenek menyerupai mak cik 
jumper zombie..oppss terlebey plak.. 
 sesampaije disana terus amik teksi 
bercanda dengan pakcik teksi 
ingat nak amik satu cab dengan babe
tapi pompuan tua pulak masuk line babe!!haha
melepas la suda
teksi membawa sehingga plaza masalam
terkenang zaman kecik2 main guli disitu situ (pernah ke)
berjalan punya jalan dengan bangga jumpe pintu masuk
rupe nyer pintu tandas..buat u turn
jalan2 naik turun eskelator dengan gembira..sambil menyanyi lalalala
mencari barang yang ta pernah wujud dalam shopping kompleks tersebut..
harga mahal!!kalau beli byk2 boleh buat pg haji!!
keluar dar plaza masalam pergi amik teksi..
scene 2
mengambil cab pergi ke plaza sentral
nampak awek cantik!!
memandang kearahku..darah berderau sehingga ke otak 
sesampai di hadapan ku 
bukan aku yang dipandangnya
tetapi baju padini buatan luar...berkecai hatiku~
meronda2 menghiburkan hati tanpa memikirkan hal kolej memang best
tapi terpikir pulak pasal math!!!mengong!!
time tengah jalan2 otw pg SACC la teringat jalan penyelesaian math!!
apa nak buat terpaksa la buat note dalam phone!!
mencari baju yang aku nak memang sukar kerana Shah Alam tak byk pilihan 
aku bergerak kesana dan kemari mencari baju2 yang lawa
hampeh tiada apa pon yang jumpa!!
Akhirnya di Plaza sentral jugalah aku menemui baju yang aku mahu tersebut
setelah sekian lama berjalan akhirnya jumpa juga
disebabkan baju tersebut 3 jam habis begitu sahaja~
kesian kwan aku yang kene balik b4 pkowl 6 tu :)
bersimpati keatas kamu :)
daaa~

Wednesday, January 5, 2011

Contest Saya Fobia Dengan Dot . Dot . Dot



memang seram kalau nak diingatkan balik tentang kejadian malam tersebut sehingga naik bulu roma dan segala bulu diatas badan aku ini dan sehingga menimbulkan fobia kepada kain putih hingga sekarang..

Cerita bermula pada 12 Febuari 2010..lagi 8 hari sehingga menjelang hari yang penting untuk ku iaitu hari kelahiran yang ke 18 tahun..Aku telah bebas dari segala ancaman persekolah kerana aku telah Graduate sebagai Ex sekolah menengah. Pada malam tersebut aku ingin menenangkan minda untuk seketika kerana fikiran aku kusut dengan pelbag
ai masalah yang dialami..aku telah memanggil beberapa orang kawan aku untuk diajak berbual di sebuah taman..

10 minit menunggu mereka tidak muncul2 aku memang sudah lali dengan sikap mereka lalu aku tunggu lagi 5 minit...Bulan mengambang melimpahkan cahyanya di muka bumi ciptaan tuhan telah membuka hijabku....aku terlihat sehelai kain putih dibelakang pokok...aku tidak mengambill kisah kerana mungkin ianya kain kotor...tiba2 kain tersebut bergerak....aku berfikir positif dan mungkin itu tikus...

perasaan ingin tahu mula menghentam jiwa dan ragaku ...aku pergi kearah kain putih tersebut dan aku menarik kain tersebut...alangkah terkejutnya aku rupa2nya

hantu pocong!!!!! aku berlari dan terus berlari dan terus berlari tanpa mengira sesiapa pun...
aku teringat pesan nenek aku kalau nampak pocong tarik terus ikatan dia mungkin dia akan lari...perkara tersebut aku tak mampu hendak buat aku terus berlari...dan akhirnya semasa aku berlari aku terdengar kawan aku memanggil dari arah belakang sambil pocong tersebut memboncengnya....

Aku suda tertipu!!! mereka saja hendak mengusik aku kerana hari lahirku hampir tiba dan aku menghadiahkan mereka seutas penampar setiap seorang...mereka berasa gembira kerana telah berjaya kenakan aku..

Tetapi aku sudah mula fobia dengan KAIN PUTIH!!!

@fikri arif
@wan-danau
@izzah syafiqa
@rini ariyanti
@ain faiz
@kecik ketam

Hantu Kak Limah Balik Rumah

cerite ni mungkin paling best setakat yang aku pernah tengok dalam genre seram lawak ini...
aku bagi 6/10 bintang untuk ceriter ini dan ucapan tahniah kepada pengarah filem ini sebab telah berjaya membuat penonton tak kering gusi dan asyik gelak jer sepanjang cerite ini berlangsung...dan storyline ceriter ni memang jelas dan nyata...arrangement time scene pown bagus...dan scene yang berkaitan pown ader releven dan signifikan nyer dari zombie kampung pisang...

ceritanya tentang ''hantu'' kak limah yang balik ke rumah setelah sekian lama menghilangkan diri..orang kampung mula mengesyaki sesuatu yang terjadi kepadanya lalu menziarahi rumah kak limah sebelum itu orang kampung melihat kak limah berkeliaran di sekitar rumahnya dan sekitar kampung dan apabila ditegur kak limah tidak respon...semasa menziarah rumah kak limah mereka menjumpai rangka manusia......(tontonilah)

memang tak rugi kalau bayar RM 10.00 untuk tengok cerita ini or boleh tunggu sampai CD keluar yer :)

Hantu Naik Minyak??!!


aiseyman....sekarang niy minyak pon da susah nak dapat, macam season je time minya masakk hilang secara tiba2 hmmm...ini terdapat beberapa kesimpulan yang dapat aku buat tentang kehilangan minyak yang mendadak ini...antaranya :
1. kegilaan orang minyak mungkin menjadi punca kehabisan minyak kerana persatuan orang minyak ini mungkin telah membeli melebihi kuota yang telah ditetapkan

2. isteri naik minyak...biase nye suami yang dipersalahkan kerana balik lewat malam...isteri terpakse masak mknan yang byk kerana ingat suami balik makan bersama tetapi si suami pulak buat hal...so makanan yang dimasak terpaksa dibuang dan dimasak baru menggunakan minyak baru...isteri naik miyak pown samer

3. disorokkan oleh pembekal2 kerana nk harge minyak naik...mungkin pembekal niy nak main sorok2 ngn isteri die kowt time malam2 al maklumlah maseh KUAT lagi...tapi hasrat tak kesampaian keran si isteri niy perangai da matang...so terpakselah main sorok2 ngn penguatkuasa....so harge minyak tak naik tapi nama yang naik..hahaha

setakat itu jer kesimpulan yang dapat dibuat dari saya...kalo kamu semua ader kesimpulan yang dapat dibuat komen saja ya
perlulah anda berjaga jaga kerana mungkin harga kuih dan nasi lemak akan naik!!! adakah anda inginkan perkara ini berlaku???kalo nak....nak loya buruk la tu!! kalo tak nak jangan bersubahat dengan orang jahat (yang sorok minyak masak) kalo harga start naik kol jer talian pengguna...ingat kamu semua ada hak pengguna!!!pengguna bijak minyak bertambah!!

Tuesday, January 4, 2011

Hantu Ke Kucing??

Ini adalah kisah benar....tiada yang berkaitan sama ada yang masih hidup atau pun yang sudah meninggal dunia....

malam yang hening membuatkan aku berasa sangat sejuk hingga ke tulang...semua family ku sudah melelapkan mata masing2 tanpa menyedari aku masih berjaga di ruang tamu..
malam tersebut ( 2 januari 2011) 2.00 a.m. terasa berbeza dari hari sebelumnye kerana malam tersebut terasa rumah aku seperti dalam ketuhar..biasa lah orang lelaki kalau da panas buka la bajukan huhuhu...

setengah jam selepas itu aku pergi ke tandas untuk membasuh muka dan ready untuk tidur...tiba tiba terdengar bunyi seperti bayi merengek di sebalik pintu...aku berasa hairan dan terkejut kerana bunyi tersebut memang hampir dengan aku...nak katakan bunyi anak kucing memang jauh berbeza sekali...

selepas selesai membasuh muka bunyi tersebut makin jelas kedengaran...aku terlampau peranoid terus berlari keluar dari tandas...aku terus masuk tidur dan menyelubungi diri aku... selang 10 minit kemudian abang aku balik...aku berasa lega sekali..

abang aku memasuki rumah dan terus menukar pakaian...aku dengan bongkaknyer pergi tengok belakang pintu tandas tersebut....hairan....tiada apa2 pown disitu malahan anak kucing pun tiada...hmmm...aku masuk ke dalam bilik semula dan terus memilih mimpi yang manis...hehe

pengajarannya disini janganlah online sampai larut malam yer kalo tersempak ngn hantu kwim salam~..heheh

Sunday, January 2, 2011

HATI HITAM SEORANG PELAJAR

Masuk je kolej mesti dapat kawan baru dan guru baru...
aku memang suka berkawan..tetapi aku cerewet memilih kawan..ye la....aku tak mahu menyesal memilih kawan yang tak bergune...membawa aku ke kesesatan pula..

Alhamdulillah semua kawan yang aku pilih setakat ni mampu memberikan aku senyuman..tetapi ade seorang KAWAN ini yang mungkin aku tersilap petik dalam kalangan kawan yang baik baik...ianya seperti memetik buah yang rosak dikaburi sekeliling buah yang cantik..
bukan ape..orang yang aku ingatkan kawan ini sebenarnye lawan dalam diam...muke da la tak hensem..pastu citarasa pulak tinggi..memang pada mula nya ramai yang ta suke die tapi bagi aku tu sume lumrah kehidupan ade yang baik dan ader yang jahat...pada mula nya aku tidak perasan ape yang KAWAN aku ini buat...tapi lama kelamaan aku sedar akan perbuataanya yang ghaib...
banyak tanda tanya bermain di kepala aku ini....

perbuatannya dalam diam menjatuhkan kawan disekelilingnya..aku berasa terkejut sangat tanpa diduga aku juga telah menjadi mangsanya....pada saat itu aku hanya fikirkan supaya tuhan mengampuni diri nya atas kesilapan nya...aku tak menyangka ada juga manusia yang baik diluaran tetapi masyaAllah jahat didalam...
semenja dari itu aku cuba mendiamkan diri...segala gurauanku denganya terbatas dan aku hanya mampu menahan sebakku sahaja apabila memikirkan perbuatannya terhadap kawan2 ku

manusia melakukan banyak kesalahan..tetapi kesalahan boleh dimaafkan..tetapi dari kaca mata saya SI KAWAN ni tidak mahu memaafkan kesalahan orang lain??malah SI KAWAN ini mengejek dan mencaci orang tersebut...aku bersa kasihan juga pada orang tersebut...ade juga aku terfikir pasal SI KAWAN ni..result bukan lah gempak mane tapi sombongnya fuyooo macam orang dapat 4.00....ingatlah orang yang melakukan kesilapan pasti akan menyedarinya suatu masa nanti..

Aku menyedari dengan jelas sekarang bagaimana hati seorang pelajar yang tulus dalam pelajaran rupanya rosak sedikit demi sedikit dari dalam...aku tertanya kepada kawan2ku yang lain??adakah mereka menyedari akan perbuatan SI KAWAN ini??

Bukan nye ape marilah kite doakan die supaya pintu hatinyer terbuka ye..
segala text saya ni hanyalah pengalaman saya berada di kolej ye..aku da tak sanggup nak menyimpan dalam hati dan aku story la balik kt sini..moral story nyer ialah ingatlah kawan yang baik akan berkorban untuk kite dan sedia memaafi segala kesalahan kita dan tidak mengaibkan kita di hadapan sesama rakan nye sendiri...sape yang makan cili terasa la pedasnye