DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Sunday, January 2, 2011

HATI HITAM SEORANG PELAJAR

Masuk je kolej mesti dapat kawan baru dan guru baru...
aku memang suka berkawan..tetapi aku cerewet memilih kawan..ye la....aku tak mahu menyesal memilih kawan yang tak bergune...membawa aku ke kesesatan pula..

Alhamdulillah semua kawan yang aku pilih setakat ni mampu memberikan aku senyuman..tetapi ade seorang KAWAN ini yang mungkin aku tersilap petik dalam kalangan kawan yang baik baik...ianya seperti memetik buah yang rosak dikaburi sekeliling buah yang cantik..
bukan ape..orang yang aku ingatkan kawan ini sebenarnye lawan dalam diam...muke da la tak hensem..pastu citarasa pulak tinggi..memang pada mula nya ramai yang ta suke die tapi bagi aku tu sume lumrah kehidupan ade yang baik dan ader yang jahat...pada mula nya aku tidak perasan ape yang KAWAN aku ini buat...tapi lama kelamaan aku sedar akan perbuataanya yang ghaib...
banyak tanda tanya bermain di kepala aku ini....

perbuatannya dalam diam menjatuhkan kawan disekelilingnya..aku berasa terkejut sangat tanpa diduga aku juga telah menjadi mangsanya....pada saat itu aku hanya fikirkan supaya tuhan mengampuni diri nya atas kesilapan nya...aku tak menyangka ada juga manusia yang baik diluaran tetapi masyaAllah jahat didalam...
semenja dari itu aku cuba mendiamkan diri...segala gurauanku denganya terbatas dan aku hanya mampu menahan sebakku sahaja apabila memikirkan perbuatannya terhadap kawan2 ku

manusia melakukan banyak kesalahan..tetapi kesalahan boleh dimaafkan..tetapi dari kaca mata saya SI KAWAN ni tidak mahu memaafkan kesalahan orang lain??malah SI KAWAN ini mengejek dan mencaci orang tersebut...aku bersa kasihan juga pada orang tersebut...ade juga aku terfikir pasal SI KAWAN ni..result bukan lah gempak mane tapi sombongnya fuyooo macam orang dapat 4.00....ingatlah orang yang melakukan kesilapan pasti akan menyedarinya suatu masa nanti..

Aku menyedari dengan jelas sekarang bagaimana hati seorang pelajar yang tulus dalam pelajaran rupanya rosak sedikit demi sedikit dari dalam...aku tertanya kepada kawan2ku yang lain??adakah mereka menyedari akan perbuatan SI KAWAN ini??

Bukan nye ape marilah kite doakan die supaya pintu hatinyer terbuka ye..
segala text saya ni hanyalah pengalaman saya berada di kolej ye..aku da tak sanggup nak menyimpan dalam hati dan aku story la balik kt sini..moral story nyer ialah ingatlah kawan yang baik akan berkorban untuk kite dan sedia memaafi segala kesalahan kita dan tidak mengaibkan kita di hadapan sesama rakan nye sendiri...sape yang makan cili terasa la pedasnye

No comments:

Post a Comment