DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Tuesday, April 26, 2011

KEPUTUSAN AKU!!!PANAZZZZZ DAN HOOTTTTT!!

ALHAMDULILLAH
Keputusan sudah pon keluar!!!..huhu waklu dapat pointer 3.75!!
fuh memang berdebar lar time tunggu result niy!!aku gumbira selepas belajar dengan nazak inilah hasilnyer!!
tapi math memang UNSUSPECTED!!coz dulu dapat B- jer tetibe leh plak bertukar A huhuh
tapi kesian FIZIK koz dapt A- tapi da kira bersyukur...huhu
Sains Komputer tu biarlah..ta target pown..huhuh
ramai jugak yang dapat 3 pointer keatas..tahniahlah unutk korang ok!! ;P
salam!!

Monday, April 25, 2011

RESULT DAY!!!HOPE THE BEST FOR THIS BADGE!!

Ok skang niy tgah berdebar debar coz esok ( 26 April 11) result akn terkuar
waklu berharap agar result waklu niy ok la.hahaha cukup2 makan pown da jadi..
klo tak okey...agak shial (censored) la coz blaja mcm nazak tapi tak dapat result gempak..
tapi kalo tak dapat result gempak pown takpe gak..sbb salah diri sendiri coz time study week tgok 
1. cite korea..
2.hantu kak limah balik umah!!!(most watch)
3.main game!!
4.makan megy dgn byk
5.major FB minor STUDY
hahahaha....
tapi aku rase okey2 gak la...esok pown bukan nyer amk sekali reramai...just check online jer..hahaha
kalo nk check waklu nyer..cher ar..niy no matrik nyer MS1016673*** hehehe
Alah!!stakat result niy okey jer..lagi pown kan waklu da byk amk result exam besaq2 niy contoh
UPSR
PMR
SPM
alhamdulillah result sumer tu gempuck2!!!haha
tapi yang niy da masuk alam kolej so kene reda jer la..
ramai competition...dari seluruh MAS lagi pown dorang pepandai..sper la aku ni an..
sumer budaq badge aku Kolej Matrikulasi Johor...waklu harap korang lulus dengan cemerlang
yang tak berjaya tu..harap korang berjaya di lain bidang..

Friday, April 22, 2011

SURAT SEORANG IBU



salam ini adalah sikap manusia pada zaman sekarang
anak2 melalaikan ibu bapa
anak2 membiarkan ibu bapa
anak2 buang ibu bapa
tidakkah kamu semua sedar ibu bapa adalah harta yang paling bernilai
cintailah mereka sepenuh hati
janganlah kamu semua mengambil sikap acuh tidak acuh
mereka yang membesarkan kamu, dari darah daging kamu.
jangan nitiskan air mata mereka kerana kesilapan kamu....
sesungguhnya ''SYURGA DIBAWAH TAPAK KAKI IBU''
sedarlah wahai manusia.

Friday, April 15, 2011

KOS BARU BAGI MATRIKULASI SELURUH MALAYSIA (update)



Ok seperti yang korang sedia maklum bermula tahun lepas Seluruh matrikulasi telah diperkenalkan dengan kos baru.
dengan pertambahan subjek juga telah dilaksanakan bagi meningkatkan lagi mutu pendidikan yang bertaraf matrikulasi ini.
Jadi aliran sains yang terdahulunya sudah tidak diguna pakai lagi iaitu HAYAT dan FIZIKAL

sekarang sudah diberi MODUL 1, MODUL 2 dan MODUL 3 

MODUL 1 : Fizik | Biologi | Kimia | Mathemathic

MODUL 2 : Fizik | Sains Komputer | Kimia | Mathemathic

MODUL 3 : Biologi | Sains Komputer | Kimia | Mathemathic

jurusan perakaunan dan teknikal masih sama dan tiada perubahan yang dilakukan atas aliran tersebut

jadi korang mesti tertanya2 kan korang akan dapat modul berapa kan??
korang boleh tau sendiri dengan ikot formula niy..

Fizik/Biologi : A+,A,A-,B+,B 
Kemungkinan akan dapat modul 1

Fizik : B dan keatas 
Biologi : C+ dan kebawah
Kemungkinan dapat modul 2

Biologi : B dan keatas
Fizik : C+ dan kebawah 
Kemungkinan dapat modul 3

Jika Biologi / Fizik same gred iaitu C dan kebawah sahaja
dorang akan tengok kepada addmath dan kimia

kalau korang tak suke pada modul yang korang dapat nanti korang boleh tukar punye..jangan risau

Saturday, April 9, 2011

CONTEST PELIK ITU AKU

Assalamualaikum
ape kabo sume?? huhu
minggu lepas waklu  ade cakap nak wat kontes kan..huhu
ok inilah kontes nyer..
nama kontes ni pelik kan??
memang pelik pown..ok 
sume blogger dialu- alukan untuk mengejoin kontes ini..
kalo korang tanak join pon tak pe tapi ta dapat adiah la ;D
ok syarat syarat die mcm nie

Friday, April 8, 2011

Apabila diri dihina


salam, waklu time jalan2 kat laman iluvislam niy tetibe jer tesempak ngan artikel niy....sejak akhir2 niy rmai yang kwn alam maya ngn kwn reality mengadu psal diri dorang kene hina kan....ok waklu dpt artikel niy..memmg bgune...korang ley print pastu tampal kt dinding okey...pasniy e-mail je waklu..tp kurangkan yang sedey lebeykan yang gembira okey ;)

DIAM dan SABAR. Sememangnya susah dan sukar untuk kita lakukan apabila kita dihina, diumpat, dikeji, difitnah atau dimalukan lebih-lebih lagi di khalayak ramai, di pejabat atau dalam masyarakat. Namun itulah tindakan yang terbaik bagi kita.
Apabila kita menjawab balik hinaan yang dilontarkan pasti bukan kita yang bercakap tapi yang "bertanduk dua" yang sedang menguasai akal fikiran kita pada masa itu. Jadi, seeloknya kita diam sejenak. Istighfar di dalam hati dan ingatkan diri kita supaya bersabar menghadapi hinaan yang dilontarkan.
Dalam situasi apabila kita terasa diri kita sangat lemah umpama anak ikan yang dikelilingi oleh jerung-jerung kelaparan, kita tidak tahu apa yang harus kita lakukan. Untuk tujuan itu, saya ingin kongsikan sedikit panduan dalam menghadapi keadaan apabila kita dihina. Antaranya ialah:

  • Orang yang menghina kita dengan menggunakan perkataan yang teruk (Contohnya bangang, bodoh, gedik dan sebagainya) sebenarnya sedang mendoakan keburukan itu untuk dirinya, suami atau isteri mereka, ahli keluarga, adik-beradik dan lebih parah lagi sebenarnya mereka mendoakan untuk anak-anak mereka. Nauzubillah.. 




  • Sebenarnya cacian dan hinaan yang dilemparkan itu adalah RAHMAT daripada ALLAH. Kenapa? Sebab setiap hinaan yang dilontarkan kepada kita adalah penghapus bagi setiap dosa-dosa kita semalam. Lebih beruntung lagi, kita akan dapat banyak pahala percuma. (Tapi dengan syarat kita kena sabar dengan apa yang berlaku) 




  • Ingatlah bahawa ada HIKMAH di sebalik setiap dugaan dan cabaran yang kita hadapi. Sebenarnya Allah hendakkan hamba-Nya kembali kepada-Nya. Mengadu kepada-Nya lantaran sebelum ini kita semakin jauh, lalai dan lupa kepada-Nya.




  • Apabila kita difitnah, kita akan tidak dapat tidur malam lantaran memikirkan tentang fitnah yang dilontarkan kepada kita. Maka, kita dengan sendirinya akan bangun bertahajud setiap malam mohon kepada Allah agar diberi ketenangan, kemaafan dan keampunan dari-Nya sepanjang hidup ini. Kesan daripada itu (sentiasa bertahajud selalu), hati akan menjadi semakin tenang dan bahagia walaupun dikelilingi orang yang sentiasa mencari salah kita dan orang yang tidak mahu memandang wajah kita. 




  •  HIKMAH dan REZEKI yang melimpah ruah menanti kita di sebalik ujian tersebut. Contohnya Allah permudahkan segala urusan kita. Allah pertemukan kita dengan rakan-rakan yang mulia hatinya, rakan-rakan yang boleh membantu kita menjana ekonomi kita dengan lebih mantap, pasangan yang memahami dan menyayangi kita dengan sepenuh hatinya, anak-anak yang baik, keluarga yang memahami dan pelbagai lagi.




  •  Kita juga akan menemui dan dapat menilai siapa sahabat kita yang sebenar dan siapa musuh kita. Cara dan gaya hidup kita pun mungkin akan berubah ke arah lebih baik dan lebih bermotivasi. Mungkin sebelum ni kita susah nak baca buku-buku yang bermanfaat. Mungkin kita juga berpeluang mengenali tokoh-tokoh motivasi yang hebat yang terkenal di seluruh dunia. (Contoh : Dr Aidh Abdullah Al-Qarni, Imam Ghazali dan lain-lain). Selain itu, kita juga akan mampu untuk menjadikan diri kita insan yang sangat kuat, tabah, sabar dan mengubah seluruh pemikiran dan idea kita selama ni.



  • Pendek kata, apa yang berlaku pada kita walaupun buruk pada pandangan manusia, namun sebaliknya pada pandangan Allah. Fikirkanlah bahawa semua yang berlaku adalah RAHMAT ALLAH. Insya-Allah hidup kita lebih tenang, bahagia dan sangat matang. Insya-Allah.

    Wednesday, April 6, 2011

    Mengapakah??!!!!Ya Allah!!

    Aku akan mengingati detik ini, detik hitam yang akan terpahat didalam ingatan aku untuk selama lamanya
    terlampau banyak cabaran yang aku tempuhi!! Ya Allah aku ta mampu untuk menampungnya lagi
    Subhanallah Kau menurunkan aku dugaan yang begitu berat sehinggakan tulang temulang ku bergetar ketika berhadapan dengan dugaanMu ya Allah..

    Pada dugaan yang pertama kenderaan yang dinaiki oleh keluargaku ketika pulang dari Kolej aku telah mengalami kemalangan..aku reda dengan kejadian tersebut walaupun ketika itu dalam keadaan yang lemah aku reda jika nyawaku ditarik dan reda pemergian ibu bapa serta abangku..
    tetapi Alhamdulillah aku dapat melepasi cabaran yang engkau berikan tersebut..aku terus berdoa dihadapanMu ya Allah supaya aku mendapat tauladan dari apa yang berlaku..

    Dugaan seterusnya adalah terlampau berat bagiku untuk menempuh...
    setelah mendapat tahu berita ini aku terpaku..telefon bimbitku hanya berbunyi suara ''bawa bersabar'' berulang kali....setiap kasih sayang yang aku tumpahkan kepada dia seolah olah pergi begitu sahaja...
    walaupun ikatan pertunangan kita berpisah atas sebab penyakit..tetapi ikatan kasih sayang saya tak pernah putus walaupun seminit...engkau telah meninggalkan aku tanpa berkata apa apa pada jam 1.07 a.m (7 april 2011)
    Al Fatihah kepada Dayang Syazani Bt Mohd Lunang
    1992-2011

    Monday, April 4, 2011

    Kumpulan 10 : GEGAR 1 RIBU (APRIL) BEN ASHAARI (2)


    weh korang aku dapat kumpulan no. 10...wuuuu terharu nyer aku...terharu sbb dapat kumpulan akhir beb..haha
    tak pe la..ta kesah pown...kepada group member yang lain korang da makan??haha soklan ta matang
    ok lah malas nk mencarut kat sini byk2 kang orang kata ape..nnt teros tersingkir dr kumpulan nie kang..huhu
    kalo nk contact boleh melalui facebook
    kalo nk YM pon ley gak kt man_devil92@yahoo.com
    ataupun u guys tinggal link korang kat atas tu ok nnt senang nk jejak...gner GPRS
    ok lah guys nnt kita connect menggonect lg ok...see u guys...
    kalo sesapa kompius ngn kumpulan korang check je la kat sini
    salam

    Sunday, April 3, 2011

    GEGAR 1 RIBU BLOG APRIL BERMULA

    e'eh macam mna nk gegar 1 ribu blog niyh??payah nk goncang satu2 huhu
    btw aku selut la kt ben ashaari niy sbb dpt kumpul 1000 blog dlm mse x smpai 3 hari pon
    klo aku =.=! jangan harap ler nk buat sumer niy x de kejadah nyer..huhu
    lagi satu entry die pon mudah x yah la nk mengetag orang lain
    sedia menanti event seterusnyer OK

    KEPUTUSAN UNTUK ANUGERAH BINTANG POPULAR BERITA HARIAN (MALAYSIA STAR AWARD)


    BINTANG PALING POPULAR 2010

     

    SHAHEIZI SAM
    (CONGRATULATION)

    *********************************

    1. ARTIS DUO / BERKUMPULN POPULAR

    SIXTH SENSE

    2. PELAKON TV WANITA POPULAR


    FASHA SANDHA

    3. PENYAMPAI RADIO LELAKI POPULAR


    FAIZAL ISMAIL

    Saturday, April 2, 2011

    BIODATA RINGKAS PESERTA AKADEMI FANTASIA 2011




    12 PESERTA SUDAH DIUMUMKAN
    TENAGA PENGAJAR TELAH DIKETAHUI
    SAKSIKAN TIRAI AKADEMI FANTASIA 9
    PADA JAM 9.00 MALAM 
    ASTRO 104
    PASTIKAN ANDA MEMILIH PESERTA YANG ANDA SUKAI 
    SUPAYA BOLEH MENGUNDI DENGAN LANCAR

    Akademi Fantasia 9, Pengetua Akademi Fantasia 9, Pelajar Akademi Fantasia 9, 12 Pelajar Akademi Fantasia 9, Siapakah Pengetua Akademi Fantasia 9, Tenaga Pengajar Akademi Fantasia 9, Gambar Pelajar Akademi Fantasia 9, Biodata Pelajar Akademi Fantasia 9
    Nama Sebenar: Ahmad Aliff Afif Bin Tirmizie 
    Nama Afundi: Afif
    Asal: Selangor
    Umur: 25 tahun
    Pekerjaan: Jurucakap syarikat perniagaan.

    Akademi Fantasia 9, Pengetua Akademi Fantasia 9, Pelajar Akademi Fantasia 9, 12 Pelajar Akademi Fantasia 9, Siapakah Pengetua Akademi Fantasia 9, Tenaga Pengajar Akademi Fantasia 9, Gambar Pelajar Akademi Fantasia 9, Biodata Pelajar Akademi Fantasia 9
    Nama Sebenar: Nur Suhada Jebat 
    Nama Afundi: AIDA
    Asal: Melaka
    Umur: 19 tahun
    Pekerjaan: Pelajar UiTM, Shah Alam.

    DILEMA MENJADI PEREMPUAN

    Kalau perempuan cantik pendiam
    lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
    Kalau perempuan tak cantik pendiam
    Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

    Kalau perempuan cantik berbuat jahat
     Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
    Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
    Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

    KOMPULASI LAGU HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH