DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Tuesday, May 17, 2011

Hari Guru, Guru transformasi diriku :)

ok post tuk arini pasal ari guru la beb!!
selama ni aku asyik kutuk2 jer cikgu..dulu time2 skolah dulu pon ape kurang nyer
setiap ari ade jer aku ta puas ati ngn cikgu...walaupun aku pengawas..tapi still ader jugak cikgu yng aku ta suke
skang niy baru aku tau..betapa susahnyer jadi cikgu!!
banyak halangan yang terpaksa ditempuhi
contoh :
Budak2 kurang siuman
main kejar2 ngn student
terpaksa menjerit sampai pecah tekak...
kene tanda kertas exam
kene jd cikgu bertugas..
kene maki ngn ibu bapa dan banyak agi 

kadang2 sian la jugak tengok cikgu niy kan..
ape2 pon dalam setahun ade jugak 1 hari tuk menghargai jasa guru....
ok la jugak kan..lagi2 cikgu yang popular mesti dpt banyak hadiah :)
cikgu keje sampai pecah muke pon ade juga semangat die nk mengajar..
dulu time aku sekolah memang ler bertuah sebab dapat cikgu yang VOGUE2..huhu korang jangan jeles..
 sekang pown time belajar kat KOLEJ MATRIKULASI JOHOR pon lecture sume best2 dan sporting
sume lecture dan guru2 banyk memberi semangat.
ok...
td tu mukadimmah jer yer :) huhuhu
skang niy aku nk ucap bebanyk terima kaseh kat cikgu2 sekolah dulu sebab telah bnyak memberi
tunjuk ajar dan nasihat serta pedoman kepada saya sehingga berjaya hingga ke hari ini
dan kepada lecture saya jugak terima kaseh kerana memberi kuliah yang dianggap berkualiti sehingga saya mendapat pointer 3.75..
sememangnya guru2 yang telah mengajar saya byk membuat transformasi keatas diri saya...
dari jahat--------->baik
dari bodoh--------->pandai
dari hodoh---------->hensem (ade kene mengene ker??)
dari lesu----->semangat
SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU 2011
*kepada cikgu/lecture yang ta thn perangai sy tu harap maaf kan yer..da sifat semula jadi sy :)kihkih
sampai kene baling tepung, pancit tayar, calar kereta, baling cat, pecah cermin kereta, sorry yer cikgu :P

2 comments:

  1. Tanpa mereka tiadalah kita menjadi insan berguna. Selamat hari guru buat semua kaum pendidik. Jasa anda amat besar kepada agama, bangsa dan negara.

    ReplyDelete