DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Friday, January 18, 2013

Isu Semasa | pemikiran kronik atau minda rosak ?

Assalam. wbt dan salam satu malaysia
Pertama sekali, syukur sebab ade mood nak menaip blog waktu2 sebegini!! haha
tertarik sebab cuaca pun elok :)

terus respon kpd isu2 terkini yang sedang hangat diperkatakan skang !!
isu yang menjadi hangat dan ade unsur humor ialah
1. reaksi masyarakat dari kenyataan YDP MPPUSM
2. isu LISTEN LISTEN LISTEN
3.Kalimah Allah (politik)

baiklah, saya sebagai pelajar yang baik, bukan untuk meperkotak katikan  keadaan semasa
cume isu2 yang remeh seperti ini sepatutnya tak perlu dihebohkan
sperti yang anda tahu isu LISTEN LISTEN niy hangat di alam maya skang niyh !!
sebab ape, sebab seorang pelajar dari IPTA telah menuntut hak pendidikan percuma,
masalah niyh aku tanak masuk campur, tapi jika pendidikan percuma niy dijalankan dengan kadar cukai negara yg dikenakan pun tak tinggi mana, aku rase nk dpt pendidikan percume memang tak relevan,
nak pendidikan percume tapi belajar tah ke laut !!

isu tentang YDP MPPUSM, ydp aku niyh !! haha
aku bace kenytaan beliau, aku tak nmpak ape2 unsur bias, cume die nk mengalihkan isu, supaya kita
memberi perhatian kepada isu yang lebih serius, selit sekali dengan isu KALIMAH ALLAH
seperti yang anda tahu, bukan kitab Al Furqan sahaja yang menggunakan perkataan ALLAH
tapi kitab injil taurat zabur pun ade gunekan, bagi orang kristian mereka percayakan Allah,
cume meraka tak percayakan Nabi Muhammad sahaja sbg pesuruh Allah,

jadu bende2 remeh sebegini tak harus dipoliik kan, dengan perancangan dan penstrukturan idea
kamu semua, kerajaan atau pembangkang sering telagah antara satu sama lain,
kan lebih baik jika duduk atas satu meja dan bincangkan soal keamanan sejagat !! baru di namakan negara harmoni,

tapi rasenye tak kan terjadi sebegitu sebb semua nak tunjuk kan kepala sendiri,
huhu malas nak celoteh nanti kene screen capture plak, femes lak aku, jadi trending kat twitter !! heheh mohon mencerap :)

No comments:

Post a Comment