DAFTAR LINK ANDA DISINI

Followers

Wednesday, August 6, 2014

Tips sebelum dan selepas dompet hilang

Salam n hi !
alkisahnya semalam 6hb ogos 2014 jam 9 mlm beg dompet aku hilang..
Memang down gila la aku semalam, bukan sebab ade banyak duit tp, kad2 penting mcm ic, roadtax, lesen dn macam2

tips sebelum terjadi kecurian/kehilangan

1.letakkan no telefon anda dalam beg dompet (ni dulu mama yang pesan) hehe jadi aku bagi la tips ni kat korang
2.letak resit yang ada tulis nama korang dan tempat korang bekerja etc
Haaa...kenapa aku bagi tips mcm ni..sebab beg dompet aku dah dijumpai !! Hehehe
memang bernasib baik! Orang kampung permatang damar laut yang jumpa, nasib baik pak cik tu bersifat jujur dan die belek2 beg duet aku tu nampak no fon aku terus die kol malam tu !! Uuhuhu happy gilaa...

Tips selepas kecurian/kehilangan

1. Langkah pertama !! Wajib kol bank atm korang, yang pkai debit atau kredit..ade talian hotline depa kat mesin atm mana2 atau korang boleh tgok kwn korang punya kad bank kt belakang kad tu.
2. Buat laporan polis, sebab nnt kalau orang jumpa die akan serah kat balai polis, dan masuk rekod, kalau korang buat laporan dan ic korang matching, polis akan kol korang utk serahan.
3. dlm tempoh 2 hari korang tggu la, x yah buat ic lagi, sebb klo kes kehilangan kene bayar RM 110 kott...mahai baq hangg..pastu nk buat lesen bagai tu...meme rabak poket.
4. Jangan panik, kalau korang panik fikiran korang x jelas, fikir positif, mesti jumpa balik...doa supaya si pencuri atau orang yg jumpa beri kpd balai polis.

Jadi tu lah pesan aku, jangan leka nanti buruk padah, susah diri...hmmm sentiasa bertenang, insya Allah semua baik :)

No comments:

Post a Comment